Helgen som varit.

En del jublar och känner sig lediga och fria så fort det blir helg. Så fungerar inte livet för min del. Känns inte alltid lockande att kliva ur slafen vid 06.00 för att sen börja jobba kl 07.00. Speciellt på vintern kan det här kännas lite mera betungenade, -30 graderoch du ska nyvaken och väldigt sömdrucken ut i den mörka vintern.

Men vi är en tapper skara inom vård och omsorg som gör detta, dygnet runt året runt. Vilken tur att det finns en bunt "puckon" som tycker att det är just detta man vill viga sin yrkeskarriär åt. Funderar så mycket på studier, jobba, familjen ja hur ska man hantera det hela? Hur ska man ha sitt liv, vad ska man betala förpris för att nå dit man vill?

Flytta, prova nya saker, kasta sig ut i det man inte vet så mycket om, sen får jag stora skälvan över att absolut inte alls veta vad man ger sig in i. Jag trivs så bra precis så här, men tänk om det är ännu bättre om man nu skulle ta och...........ja det är ju det man aldrig får svar på om man stannar kvar i det man har.

För mig kan det vara nog så utmanande att delta på ett Afrodans pass på gymmet. Det är nytt, okänt och utmanande. Nu har min gode vän beställt sig haremsbyxor i glada kulörer på nätet också, det vill ju jag ha också, om vi nu ska pyssla med den här dansen. Bara det skulle kunna skapa häpna minder hos mina medmänniskor och jag tycker att det känns så roligt. Klart att man måste överasa sin omgivning en liten aning. Det är ju vi vuxa som är förebilder för dom unga, då måste ju vi visa att vi också vågar.

Men i fallet haremsbyxa på mig vet jag inte om jag vågar visa mig i för de närmaste, jag tror att det skulle kunna vara fara för mitt eget liv i det fallet ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0