Dance fucker dance !

Ja hej och hå vad jag dansade afrodans. Orkade knappt med uppvärmningen ska jag säga. Men en klen tröst i det hela är att även instruktören tyckte att det var jobbigt och tappade andan. Men hon pratade ju samtidigt också, det gjorde ju inte jag. Skrattade en hel del för det var liksom kulturellt helt utanför normen hur vi i Sverige ska bete oss. Stora yviga rörelser och steg hit och dit. Dansade på så att yrseln tog över en stund där. Som tur har dom en stolpe i lokalen jag kunde stötta upp mig på. Afrodans är roligt, men ack så krävande. Och om det nu inte skulle vara svettigt så är det väl ingen ide att hålla på med. Motoriken i min kropp har nog också sett sina glansdagar för länge sen. Hängde inte med alls i bland, trodde nog lite mer om mig själv där i den motoriska frågan men tji fick jag för det.

Fick just MMS i från Munchen, Jonas är på väg hem i från Österike. Han hade passat på att frisera sig, det var inte 2 mm stubb på skallen utan en frisyr. Han är stamis på salongen Barnets Barber & Shop i Munchen, själv har jag min salong i byn. Fem minuter så är jag där, det är mera lagom för mig det.

 Tänk så underligt med den moderna tekniken, man får information omgående precis när saker händer vart som hellst i hela världen. SMS, MMS, Skype, MSN............det gäller att ha kollen på det hela. I bland har jag inte det heller. Tycker mig tappa mer och mera koll på allt i min omgivning. Kan ju inte skylla på min osynliga skelning åt fel håll i alla oändlighet, måste vara mer hjärnbrist. I går skulle sonen följa med en god vän hem. Dom gjorde upp det hela när jag hör det. Okej så bra, då vet jag. Sen sa jag hej då och åkte. Kanske skulle man ha kollat av hämtning, eller andra saker som att om det alls går bra att han åkte med hem., nej jag bara drog liksom.
Jag är så seg i skallen så jag tycker synd om mig själv. Jag blir snart farlig för min omgivning, eller främst för mig själv. Men The Show must go on, så är det bara. Ska ta mig en power nap så får vi se om det blir några flera muffins i ugnen eller om jag ska gå runt så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0